Seria "Zaopiekuj się mną" - czyli rozwój empatii u dzieci.

   To był spokojny, deszczowy poranek. Jakiś czas temu Ola za udział w konkursie wygrała książkę, a teraz pod dom zajechał listonosz, aby wręczyć córeczce pakunek. Paczka była zaadresowana na nią - a to już jest najcudowniejsza nagroda dla dziecka. Odbiera wtedy przesyłkę z nieukrywaną dumą. Ha! Dorośli ludzie uwielbiają otrzymywać paczki, a jaką radość musi odczuwać dziecko - które po stokroć bardziej potrafi radować się z błahej rzeczy.
   Kiedy Ola otworzyła paczkę, naszym oczom ukazała się książka z małym, zasmuconym pieskiem na okładce. Tak oto zaczęła się nasza przygoda z serią "Zaopiekuj się mną". Chociaż książka jest dość gruba, przeczytaliśmy ją tego samego dnia. Wiecie po czym poznać, że książka wzbudza emocje? Gdy rogi kartek noszą ślady spoconych, dziecięcych paluszków, które pocą się ze smutku, strachu, z wrażenia. Gdy na niektórych kartkach można dostrzec ślady nieudolnie zatrzymanych łez.
  Seria wbrew pozorom nie jest straszna - nie przedstawia żadnych brutalnych, agresywnych scen. Ale wyciska mnóstwo łez - bo idealnie ukazuje uczucia ludzi i zwierząt. Miłość, tęsknota, smutek i radość, to wszystko jest tak dobrze opisane, że doprawdy trudno nie poczuć w sobie owych uczuć.
  Już następnego dnia zamówiłam 24 książki - zaskoczona, jak dużo powieści ukazało się już w tej serii (można powiedzieć, że zaopatrzyłam się w namiastkę księgozbioru). I zaczęło się czytanie... Czy wiecie, że każde ze zwierzątek poszukuje domu, ludzi, którzy byliby w stanie je pokochać - a mimo to, każde z opowiadań diametralnie się od siebie różnią? Było to dla mnie szokiem - w końcu byłam pewna, że książki będą do siebie zbliżone, w jakiś sposób będą się powtarzały. Ale nie - autor wykazał się barwą wyobraźnią, która zbudowała historie zwierząt o odmiennych charakterach, cechach, które wyróżniają je w tłumie. Prawdziwe arcydzieło!
   Jeżeli pragniemy dziecko nauczyć empatii, to sądzę, że nie ma lepszych książek - naprawdę otwiera dziecięce serduszka. Książki kosztują ok. 8-16zł. Na ostatniej stronie znajdują się kupony - jeżeli uzbieramy odpowiednią ilość, możemy je wymienić na gadżety związane z serią (my wymieniliśmy na stosy notesików - są cudowne).

  Seria "Zaopiekuj się mną"
  Wydawnictwo Zielona Sowa.
  Autor: Holly Webb
  Tłumaczenie: Jacek Drewnowski




2 komentarze:

  1. Trafiłam tu przez Twoja wiadomość wysłana do Projekt Grajmy! :)
    Ta ilość gier i książek....obłęd! A ja myślałam, że u nas tego sporo :)
    Ale na FB ci odpisałam-fajnie, że na Ole znaleźliście sposób, w dodatku genialny!
    Serie Zaopiekuj się mną uwielbiamy, moja córka właśnie skończyła 7lat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobny wiek - i być może podobne zainteresowania :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger