"Dlaczego?" - książka dla dociekliwych dzieci.

Dzieci zadają tysiące pytań - na niektóre z nich nie znamy odpowiedzi, inne są dość trudne do wytłumaczenia. Nieraz zdarzało się, że pociechy traciły zainteresowanie udzielaną przez mnie odpowiedzią - bo zamiast wytłumaczyć konkretne zagadnienie, co rusz w swoją wypowiedź wplatałam jakieś nieznane słowa i terminy,  które... no cóż... też musiałam wytłumaczyć. Heh... Może warto więc sięgać po książki...?


Tytuł:Dlaczego?
Autor:Ripley Catherine
Tłumaczenie:Wierzbowska Lucyna
Wydawnictwo:Prószyński Media


Książka "Dlaczego", to ogromny zbiór odpowiedzi na pytania z zakresu nauki, przyrody i świata. A wśród nich znajdują się oczywiście zagadnienia, które są poruszane przez dzieci najczęściej. Rozdziały zostały podzielone na zabawne kategorie, dotyczące pytań zadawanych:
  • w kąpieli
  • w supermarkecie
  • przed snem
  • na dworze
  • w kuchni
  • wśród zwierząt gospodarskich



Książka zaskakuje prostymi i zrozumiałymi odpowiedziami, nawet na najbardziej złożone pytania. Bogato zilustrowana, opatrzona ciekawą i przyciągającą wzrok grafiką, z pewnością zainteresuje dzieci w każdym wieku.


Przykładowe pytania, na które znajdziemy odpowiedź:

  • Dlaczego muszę myć zęby?
  • Dlaczego podczas kąpieli marszczą mi się palce?
  • Skąd zimą biorą się jabłka?
  • Dlaczego niektóre jajka są białe, a inne brązowe?
  • Dlaczego ziewam, gdy dopada mnie zmęczenie?
  • Czy coś mi się dzisiaj przyśni?
  • Dlaczego ptaki śpiewają?
  • Czym jest cień?
  • Dlaczego burczy mi w brzuchu?
  • Dlaczego śmieci cuchną?
  • Dlaczego świnie taplają się w błocie?
  • Jak pszczoły robią miód?

Sporo tego prawda? W książce znajduje się ponad 70 odpowiedzi na przeróżne pytania. A na zakończenie każdego rozdziału: ciekawostki, które dodatkowo poszerzą naszą wiedzę.







Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger