Sztama - wciel się w postać bobra i zbuduj najsolidniejszą sz... tamę .

Sztama - wciel się w postać bobra i zbuduj najsolidniejszą sz... tamę .

Bobry wpatrują się w rzekę z lekką dezorientacją... W wodzie pływają same odpadki, a przecież trzeba zebrać gałęzie potrzebne do wybudowania tamy! Całe szczęście pojawia się... ekobóbr, który wyławia jeden z odpadów. W zasięgu wzorku pojawia się solidny kawałek drewna. Hurra! Tylko kto pierwszy do niego dotrze...?


Sztama, to gra, która doskonale sprawdza się w gronie rodziny jak i znajomych. Przyswojenie reguł trwa zaledwie kilka minut, po których można zasiąść do porywającej rozgrywki. 


Naszym zadaniem będzie zbieranie gałęzi i budowanie tamy. Nie będzie to proste, bo w rzece nie brakuje dryfujących śmieci w postaci butelek, kanistrów czy plastykowych zabawek. Aby w naszej budowli nie utknęły toksyczne śmieci, możemy wezwać na pomoc ekobobra, który usunie z wody odpadki.


Każdy z graczy otrzymuje cztery drewniane znaczniki, które będą symbolizowały kłody. Na stole rozkładamy cztery karty rzeki, a także odkrytą talię. Każdy z z graczy będzie wykonywał jedne z dostępnych ruchów: dobierz kartę bądź zbuduj tamę.


Pierwszą kartę z brzegu dobieramy bez żadnej akcji specjalnej. Aby wyłowić kolejne, musimy użyć znacznika, który umożliwi nam przesunięcie się do przodu (czyli nasz bóbr przeskakuje z kłody na kłodę). Kłody pozostają na wyznaczonym miejscu. Jeżeli kolejny uczestnik będzie chciał pobrać kartę, na której znajduje się znacznik (bądź kilka znaczników), zabiera zarówno kartę jak i drewniane elementy.


Budując tamę, musimy zachować ostrożność - aby była solidna, musi składać się z różnych rodzajów drzew (symbole znajdujące się w górnej części karty nie mogą się powtarzać). Gdy już uda nam się uzbierać odpowiednią liczbę, wymieniamy ją na kartę tamy. Co ważne: im szybciej zgarniemy daną kartę, tym większa szansa na zdobycie sporej ilości punktów.


Kartę ekobobra możemy wykorzystać na trzy sposoby. Po pierwsze: wykładając ją przy zabieraniu z wody odpadków (obie karty zostają wtedy odrzucone). Po drugie: zastępując jedno drzewo w czasie wznoszenia tamy (zapewnia wtedy dwa punkty). Po trzecie: jako końcowa karta, która zapewni nam dwa punkty na koniec rozgrywki.


Na koniec gry podliczamy wszystkie zdobyte punkty: karty z odpadkami obniżają nasz wynik o odpowiednią kwotę (im więcej śmieci, tym więcej punktów tracimy). Zwycięża oczywiście osoba, która zdobędzie największą ilość punktów.


Grą zdecydowanie polecamy! 




Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger