Fabryka poduszek - nowość od Wydawnictwa ABINO!

Fabryka poduszek - nowość od Wydawnictwa ABINO!

W domu panuje niepokojąca cisza. Spokój przy dwójce dzieci, to doprawdy niepokojący znak. Ostatnim razem, gdy pociechy zaszyły się bezgłośnie w pokoju, zrobiły mi mega niespodziankę: porozklejały taśmę klejącą po całej sypialni i podoklejały do niej kredki i mazaki. Widok faktycznie zapierał dech w piersiach. Chociaż niekoniecznie z powodu zachwytu... Tym razem czeka na mnie jednak pozytywny obraz: Ola siedzi pogrążona nad swoją robótką, a Rafał szykuje starszej siostrze materiały, z których ma uszyć mu poduszkę.

Fabryka Poduszek, to kreatywny zestaw, który pozwala dziecku uszyć aż trzy puchate poduchy. Wszystkie niezbędne materiały znajdziemy w poręcznym pudełku: zarówno materiały, mulinę (standardowo wykorzystywaną do haftu), igłę jak i wypełnienie.


Materiały są odpowiednio ponacinane: wystarczy nawlec plastykową igłę (skonstruowaną w ten sposób, aby dziecko nie pokłuło sobie palców), dobrać wycięte kształty i możemy rozpocząć szycie własnej poduchy. Do naszej dyspozycji będą trzy kolory: czerwony, czarny oraz pomarańczowy. Odcienie są wyjątkowo ładne i intensywne.


Dołączona igła pomaga dziecku opanować trudną sztukę, jaką jest... nawlekanie. Dziurka jest spora, więc pociechy powinny bez problemu poradzić sobie z tym wyzwaniem. Kolejnym zadaniem będzie odpowiednie połączenie materiałów i wybór wzorków, które naszyjemy na naszą podusię.


W przypadku doszywania niektórych elementów np. serduszek, będziemy mogli poćwiczyć szycie  igłą krawiecką. Na tych skrawkach materiału nie ma już wyszczególnionych miejsc na wbicie igły. Teraz czas na nieco trudniejsze zadanie i przećwiczenie swoich umiejętności w praktyce.


Podczas szycia dzieci mają szansę wyrazić swoją kreatywność, a także wyćwiczyć cierpliwość i wytrwałość, niezbędną do osiągnięcia wyznaczonego celu. Bo szycie, chociaż pozornie wygląda na proste, wymaga nie lada skupienia - nietrudno o chwilę nieuwagi i poplątanie ściegu.


Zestawy kreatywne rozwijają zdolności manualne u dzieci, uczą twórczego myślenia, potrafią zająć też pociechy na wiele godzin. 


Fabryka Poduszek, to wyjątkowo udany zestaw, który pozwoli dziecku na SAMODZIELNE uszycie wymarzonej poduchy. Wystarczy, że rodzic pokaże w jaki sposób nawlekać igłę i jak połączyć materiały, aby szycie szło sprawnie i gładko. Później interwencja rodzica jest zbyteczna, a pociecha czuje satysfakcję, bo tworzy prawdziwe rękodzieło.









Zdecydowanie polecamy!!!

Gra wkrótce będzie dostępna w sieci Auchan
Nauka nigdy nie była tak prosta! Seria SQula od Wydawnictwa Granna.

Nauka nigdy nie była tak prosta! Seria SQula od Wydawnictwa Granna.


Pomoce dydaktyczne w formie gier planszowych, to atrakcyjny sposób na przekazanie dzieciom wiedzy z zakresu geografii, ortografii czy też matematyki. Zarówno w domu jak i szkole, latorośle chętnie sięgają po tego typu rozwiązania - gry umożliwiają sprawdzenie swojej wiedzy i uzupełnienie ewentualnych braków. Jak wiadomo - nauka poprzez zabawę świetnie się sprawdza. Dzieci znacznie szybciej przyswajają nowe wiadomości, relaksują się i uczą pracy zespołowej. Jest tu miejsce na zdrową rywalizację, ale w czasie gry tak naprawdę nie czuć presji. W tym wypadku liczy się dobra zabawa!

Dzisiaj przedstawię trzy tytuły z serii SQula:
  • Zabawy z ortografią (klasa 1-2)
  • Wyzwania matematyczne (klasa 3-4)
  • Wyprawy z geografią (klasa  5-6)



Zabawy z ortografią (klasa 1-2)


W tej grze skupimy się na nauce pisowni oraz prawidłowej wymowie wyrazów. W pudełku znajdziemy zestaw kart, które w przystępny sposób przekażą dzieciom najważniejszą wiedzę dotyczącą zasad ortografii. Na kartach z wyrazami znajdują się bowiem nie tylko słowa, które należy odpowiednio uzupełnić, ale także porady dotyczące pisowni. Np. "Ó" piszemy w zakończeniach rzeczowników: - ów, - ówna, - ówka oraz kiedy wymienia się na "e" w wyrazach pokrewnych. "U" piszemy w zakończeniach: - aur, - uar.


Zasady gry: Karty dzielimy na dwie części - wyrazy oraz literki. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje trzy karty z literkami. Pierwszy zawodnik kładzie na stole kartę z wyrazami, a następnie usiłuje uzupełnić brakującą literkę przy pomocy swoich kart. 



Po uzupełnieniu wyrazu, sprawdzamy czy udzieliliśmy prawidłowej odpowiedzi. Karta kontrolna  pomoże nam uzyskać rozwiązanie zadania.


Jeżeli żadna z naszych literek nie pozwala na uzupełnienie wyrazu, to wymieniamy jedną z naszych kart.


W czasie gry możemy też korzystać z dodatkowej atrakcji, jaką są polecenia widniejące na karcie:

  • Podglądam!
  • Twoja kolej!
  • Uwaga!
  • Podbieram kartę z literką!



Wygrywa osoba, która zdobędzie największą ilość kart.


W czasie gry dziecko wykorzystuje pamięć wzrokową, która w późniejszym czasie zaowocuje wyrobieniem biegłości ortograficznej.



Wyzwania matematyczne (klasa 3-4)


Ta wyjątkowa pozycja pozwoli dzieciom podszkolić się w zakresie szacowania i liczenia. Pociechy nauczą się poprawnie zaokrąglać liczby, a także szybko i sprawnie kalkulować większe sumy. Ta wiedza nie tylko jest niezbędna w szkole, ale przyda się także w codziennym życiu.


W grze znajdziemy olbrzymią liczbę kart z zadaniami, które są odpowiednio podzielone: na klasę 3 i 4. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje 3 karty z odpowiedziami: A, B i C. Następnie odwracamy kartę z zadaniem i czytamy pytanie na głos. Gracze starają się jak najszybciej udzielić prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie.


Odczytujący pytanie obserwuje, kto jako ostatni odkłada swoją kartę. Ta osoba nie zdobywa punktu. Pozostali gracze pokazują karty z udzielonymi odpowiedziami. Prowadzący grę sprawdza na karcie kontrolnej, która odpowiedź jest poprawna i zapisuje punkty: 1 punkt za dobrą odpowiedź, 0 punktów za błędną odpowiedź, oraz 0 punktów dla osoby, która jako ostatnia wyłożyła swoją kartę.


Gra kończy się w momencie, gdy któryś z uczestników zabawy zdobędzie 5 punktów lub gdy skończą się karty z pytaniami.

Nauka zaokrąglania jest niezwykle istotna nie tylko w przypadku liczenia większych kwot, ale także przydaje się w pomiarach wielkości fizycznych i chemicznych. Pozostałe ćwiczenia z całą pewnością pomogą dziecku nie tylko opanować szybkie liczenie, ale także pokażą dziecku jak zastosować je w praktyce.



Wyprawy z geografią (klasa 5-6)


Kolejna wyjątkowa gra z serii SQula, zaskoczy nas świetnie opracowanymi kartami. Na każdej z nich znajdziemy podstawowe informacje na temat danego państwa, a także drobną ciekawostkę, która pozwala odkryć zwyczaje i tradycje ich mieszkańców.


W pudełku znajdziemy także siedem dodatkowych kart z mapami, które pozwolą odkryć, gdzie znajduje się dane państwo. 


Celem gry jest zebranie kompletu czterech kart (tzw. kwartetów). Aby to osiągnąć będziemy musieli wykazać się nie lada przebiegłością, spostrzegawczością oraz umiejętnym zadawaniem pytań.


Wszystkie karty rozdajemy pomiędzy graczy (może wypaść tak, że któryś z zawodników będzie miał więcej kart niż pozostali). Grę rozpoczyna najmłodszy uczestnik zabawy. Wybiera jednego z graczy i pyta o kartę, której brakuje w jego zbiorze. Pytanie może brzmieć następująco:
- Czy masz katę: Francja z kwartetu Europa Zachodnia?
Jeżeli gracz posiada w swojej talii daną kartę, musi ją oddać graczowi, który zadał odpowiednio skonstruowane pytanie. Gra toczy się dalej - dopóki gracz nie popełni skuchy (zapyta o kartę, której dana osoba nie ma w swoich zbiorach), wtedy kolej przechodzi na gracza, który był pytany jako ostatni.


Jeżeli uda nam się uzbierać komplet kart, krzyczymy: Kwartet! Gra toczy się jednak aż do momentu, gdy uda nam się skompletować wszystkie zbiory. Uwaga! W grze występują dwa superkwartety składające się z pięciu kart: Azja i Europa Zachodnia. Tak więc na koniec gry zostaną dwie dodatkowe karty, za które będziemy musieli odjąć punkty (po jednym odjętym punkcie za każdą felerną kartę). Każda karta należąca do zrealizowanego kwartetu zapewnia nam jeden punkt zwycięstwa. Oczywiście wygrywa osoba, która tych punktów zbierze najwięcej.



Za wsparcie w realizacji wyzwania, a także wszystkie materiały informacyjne oraz gry, przeznaczone do recenzji, dziękuję Wydawnictwu Granna.

Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK




Sushi GO! Zbierz najlepszą kombinację dań i zostań mistrzem japońskiej kuchni!

Sushi GO! Zbierz najlepszą kombinację dań i zostań mistrzem japońskiej kuchni!

Sushi Go! to niezwykle apetyczna gra, skierowana zarówno do wielbicieli kuchni japońskiej, jak i osób o odmiennych gustach kulinarnych. Karcianka sprawdza się jako gra imprezowa jak i rodzinna. Co tu dużo pisać? W to po prostu trzeba zagrać!



Uwielbiam blaszane pojemniki na gry - można je zapakować do wakacyjnej torby bez obaw, że w czasie podróży pudełko ulegnie zniszczeniu. Gra zapunktowała więc już na samym wstępie. Jeżeli dodamy do tego klimatyczną oprawę graficzną, która aż zachęca do sięgnięcia po karty, to mamy świetnie zapowiadającą się karciankę. 


 Małym minusem jest... zapach kart. Zanim przystąpiliśmy do gry, przeszukałam cały pokój, aby odnaleźć źródło niepokojącej woni. Gdy uzmysłowiliśmy sobie, że dziwny zapach pochodzi od gry, zapanowała ogólna radość.  Całe szczęście - karty po jakimś czasie wietrzeją. 
Ale wracając do gry... 
Gra przewidziana jest dla 2-5 graczy. W wersji dwuosobowej musimy jednak dobierać karty za "dodatkowego" przeciwnika. Jest to nieco nużące, więc najczęściej gramy w większym gronie. 
W przypadku gry trzyosobowej, każdemu uczestnikowi zabawy rozdajemy po 9 kart.
W swoim ruchu zawodnicy wybierają po jednej karcie i kładą ją zakrytą przed sobą. Gdy wszyscy gracze dokonają wyboru, na umówiony sygnał odsłaniają wybrane smakołyki. W naszych kartach znajdziemy:



  • Sashimi - jeżeli zdobędziemy trzy karty, otrzymamy 10 punktów




  • Futomaki - na koniec rundy, gracz który uzyskał największą ilość tych smakołyków, otrzyma 6 punktów. Kolejny gracz : 3 punkty.




  • Puddingi - są punktowane na koniec gry. Osoba, która posiada największą ilość deserków, otrzyma 6 punktów. Gracz z najmniejszą liczbą tych kart utraci 6 punktów.




  • Nigiri - zapewniają odpowiednio 1, 2 i 3 punkty.




  • Wasabi punktowane jest jedynie wtedy, gdy połączymy je z nigiri. Liczbę punktów znajdujących na nigiri mnożymy przez 3. Taki układ kart zapewni nam 3, 6 lub 9 punktów.




  • Tempura - zebranie tych dwóch kart zapewni nam 5 punktów.




  • Pierożki - im więcej kart uda nam się zebrać, tym lepszy wynik osiągniemy.




  • Wyłożenie pałeczek pozwoli nam w kolejnym ruchu na zebranie dwóch kart.



Gra przebiega przez trzy rundy - na koniec każdej z nich, następuje podliczenie punktów i odłożenie wszystkich kart, za wyjątkiem Puddingów.
Wygrywa oczywiście osoba, z najwyższą ilością punktów.


Grę możemy zakupić po okazyjnej cenie - 35zł. 

Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK
Jak schudnąć? Od jutra dieta! Zapiski niedoskonałej pani domu.

Jak schudnąć? Od jutra dieta! Zapiski niedoskonałej pani domu.

"Miałam do lata zrzucić dwa kilo. Zostało mi jeszcze pięć".

Basia, chociaż od wielu lat jest na diecie, nie potrafi zrzucić nadbagażu w postaci dodatkowych kilogramów. Pewnego dnia z przerażeniem stwierdza, że zamiast długo oczekiwanego spadku wagi, następuje jej wzrost. Kobieta czuje się przytłoczona swoim dotychczasowym życiem. Walka o upragnioną sylwetkę pożera mnóstwo czasu i energii. Nie czuje się dobrze w swoim ciele, a jej rozpacz dodatkowo pogłębia pytanie córki, czy w przyszłości, będzie otyła tak, jak ona. Lekarz sugeruje zmianę przyzwyczajeń, bo nadmierna waga zaczyna obciążać cały organizm. Tylko jak tu schudnąć, gdy przecież człowiek od ponad dziesięciu lat jest na diecie?

"Od jutra dieta", to wyjątkowa książka, która pozwala spojrzeć na odchudzanie w zupełnie inny sposób. Sympatyczna bohaterka poprowadzi nas przez swoje szalone życie, pełne wzlotów i upadków. Przebrniemy przez najmodniejsze i  najdziwniejsze diety. Będziemy kibicować Basi w najtrudniejszych momentach życia (jak np. walka z uzależnieniem od... krówek). A także uronimy mnóstwo łez... ze śmiechu, gdyż Baśka ma niebywałe poczucie humoru. Zapiski niedoskonałej pani domu, to powieść, która potrafi wnieść do życia mnóstwo optymizmu i z całą pewnością napełni energią, potrzebną do zaprowadzenia zmian we własnych otoczeniu.




Tytuł:Od jutra dieta
Podtytuł:Zapiski niedoskonałej pani domu
Autor:Mroczkowska Małgorzata
Wydawnictwo:Czwarta strona


Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK
Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger