Zimowy ogród - Kristin Hannah.

Zimowy ogród - Kristin Hannah.

Czasami historie z naszego życia są zbyt skomplikowane, abyśmy mogli przedstawić je innym ludziom. Wypieramy je z naszej pamięci, staramy się żyć teraźniejszością. A jednak - traumatyczne przeżycia kroczą za nami nieustannie, dając o sobie znać, w najmniej odpowiednim momencie. Meredith i Nina będą musiały pomóc matce zmierzyć się z duchami przeszłości. Nie będzie to łatwe zadanie, bowiem ich matka jest zimną i niedostępną kobietą. Jej chłód i obojętność ukształtowały charakter córek. Po śmierci ojca, są zmuszone zaopiekować się matką, która wydaje im się obca. Tak naprawdę nic o niej nie wiedzą. Ale czy odkrycie historii jej życia pozwoli przybliżyć do siebie te trzy, jakże różne kobiety?

"Zimowy ogród", to wyjątkowa historia - poruszająca, pozwalająca dostrzec, jak duży wpływ na nasze przyszłe życie, mają wydarzenia z przeszłości. Historia, która opowiada o niesłychanej odwadze, sile i marzeniach. Powieść, którą czyta się z zapartym tchem i która odmienia nasze dotychczasowe spojrzenie na świat.

Tytuł:Zimowy ogród
Autor:Hannah Kristin
Tłumaczenie:Puchalska Joanna
Wydawnictwo:Świat Książki



Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK

Jak rozkręcić zabawę - a może tak Imprezzzka?

Jak rozkręcić zabawę - a może tak Imprezzzka?

Zabawy i gry integracyjne, to świetny sposób na rozkręcenie urodzin. Jak wiadomo - w grupie nowo poznanych ludzi, atmosfera może być nieco sztywna i ciężka. Nie jest łatwo przełamać pierwsze lody i oswoić się z nowymi członkami zabawy. Nie trzeba jednak być specjalistą, aby pomóc dzieciom pokonać nieśmiałość - wystarczy odpowiednio dobrana gra i możemy rozpocząć imprezkę.

Imprezzzka, to nowość od wydawnictwa ABINO. Jest to gra, która ma za zadanie podkręcić atmosferę na urodzinach, czy też innym spotkaniu towarzyskim. Gra idealnie nadaje się dla dzieci i młodzieży - dzięki niej poznamy naszych towarzyszy, znajdziemy wspólne tematy do rozmów i wykażemy się kreatywnością. Wszyscy uczestnicy zabawy będą czynnie uczestniczyć w czasie gry - nikt nie będzie stał z boku i biernie przyglądał się zabawie. Bowiem gra, bez względu na wiek - wciąga i pomaga nawiązać kontakt z innymi uczestnikami zabawy.


W grze znajdziemy typowe gadżety imprezowe:
  • 2 balony
  • 2 gwizdki rozwijane
  • 2 pałeczki
  • 3 pomponiki
  • wstążkę
  • czapeczkę
  • dużą planszę do gry
  • 7 pionków
  • kostkę
  • 60 kart tematycznych. 



Grę rozpoczyna osoba, która wyrzuciła największą ilość oczek. Uczestnicy zabawy poruszają się po planszy, wykonując zadania i starając się zdobyć karty. Zwycięzcą zostanie osoba, która uzbiera ich najwięcej.


Karty podzielone są na odpowiednie grupy:

  • Pokaż
  • Mądra głowa
  • Zadania do wykonania
  • Zgaduj Zgadula
Na planszy pojawiają się także zadania specjalne. Np. na polu oznaczonym balonem, musimy odbić balonik 15 razy; na polu z czapeczką, zawodnik zakłada nakrycie głowy i odśpiewuje piosenkę.



Zgaduj Zgadula - gracz losuje kartę i zadaje pozostałym uczestnikom zabawy pytanie. Osoba, która jako pierwsza udzieli prawidłowej odpowiedzi - zabiera kartę.


Pokaż - jeżeli natrafimy na tą kartę, musimy pokazać (bez użycia słów) hasło zapisane na wylosowanej karcie.


Zadania do wykonania - gracz ma wykonać wylosowane zadanie. Jak widać poniżej, tematy są różnorodne i z pewnością wywołają uśmiech na twarzach gości.


Mądra głowa - gracz stara się odpowiedzieć na wylosowane pytanie. Niektóre zadania są podchwytliwe, inne wymagają wiedzy.


Gra potrafi zdziałać cuda - rozładowuje atmosferę, rozśmiesza i wprowadza do grupy nić porozumienia. Jednak nie byłabym sobą, gdybym nie przyczepiła się do jakości kart - są cienkie i wiele z nich wymagało już naprawy (tzn. posklejania taśmą klejącą). Jak zwykle, najlepszym rozwiązaniem jest ich zalaminowanie. W innym wypadku dość szybko ulegną zniszczeniu. A jak wiadomo - gra w czasie urodzin będzie miała iście spartańskie warunki. Dziecięce paluszki, lepiące się od słodkości; napój rozlany na stół... 
Dwa baloniki i dwie trąbki, mogą doprowadzić do kłótni pomiędzy dziećmi. Najlepiej je schować albo zaopatrzyć się w dodatkowe akcesoria urodzinowe.


Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK
Mighty World - konkurs!!!

Mighty World - konkurs!!!

Mighty World to zabawki, które robią furorę... za granicą. W Polsce są nadal mało popularne, a szkoda - bo urzekły mnie precyzyjnym wykonaniem i różnorodnością. W serii znajdziemy poszukiwaczy przygód, malarza, mechanika samochodowego, zwiadowcę, policjanta, kwiaciarnię, straż pożarną, pogotowie rzeczne, sklep warzywny, kawiarnię, piekarnię...



Postacie mają zdejmowane nakrycia głowy - niestety, ale niektóre z nich nie trzymają się na główkach. Jest to nieco irytujące, ale to jedyny mankament, do jakiego mogę się przyczepić. 


Ludzie jak i elementy dodatkowe pasują do klocków Playmobile. Ola i Rafał szybko pomieszali zabawki i nie ukrywam, że miałam problem z odszukaniem kompletu. Zestaw, który przewidziałam na nagrodę jest jednak w 100% kompletny i oczywiście - nieotwierany.


Na aukcjach internetowych zabawki Mighty World osiągają zawrotne ceny - 179,90$ za zestaw, który można zdobyć w naszym konkursie.


Aby wygrać ten wyjątkowy zestaw, należy:
  • pozostawić komentarz pod postem konkursowym na naszym profilu facebook: TUTAJ
  • konkurs trwa od 04.10.2017r do 15.10.2017r.
  • w ciągu trzech dni od zakończenia konkursu, odbędzie się losowanie. Każdy z uczestników otrzyma numerek - a szczęśliwego zwycięzcę wylosują dzieci (jest jedna nagroda, więc mam nadzieję, że nie dojdzie do rękoczynów). Filmik z losowania udostępnię na profilu. 

W przypadku, gdy w konkursie weźmie udział większa ilość osób, w kolejnym miesiącu znów do wygrania będzie zestaw Mighty World (postaram się jednak zdobyć inny komplet).






A tutaj prezentowany jest inny zestaw:






Fabryka poduszek - nowość od Wydawnictwa ABINO!

Fabryka poduszek - nowość od Wydawnictwa ABINO!

W domu panuje niepokojąca cisza. Spokój przy dwójce dzieci, to doprawdy niepokojący znak. Ostatnim razem, gdy pociechy zaszyły się bezgłośnie w pokoju, zrobiły mi mega niespodziankę: porozklejały taśmę klejącą po całej sypialni i podoklejały do niej kredki i mazaki. Widok faktycznie zapierał dech w piersiach. Chociaż niekoniecznie z powodu zachwytu... Tym razem czeka na mnie jednak pozytywny obraz: Ola siedzi pogrążona nad swoją robótką, a Rafał szykuje starszej siostrze materiały, z których ma uszyć mu poduszkę.

Fabryka Poduszek, to kreatywny zestaw, który pozwala dziecku uszyć aż trzy puchate poduchy. Wszystkie niezbędne materiały znajdziemy w poręcznym pudełku: zarówno materiały, mulinę (standardowo wykorzystywaną do haftu), igłę jak i wypełnienie.


Materiały są odpowiednio ponacinane: wystarczy nawlec plastykową igłę (skonstruowaną w ten sposób, aby dziecko nie pokłuło sobie palców), dobrać wycięte kształty i możemy rozpocząć szycie własnej poduchy. Do naszej dyspozycji będą trzy kolory: czerwony, czarny oraz pomarańczowy. Odcienie są wyjątkowo ładne i intensywne.


Dołączona igła pomaga dziecku opanować trudną sztukę, jaką jest... nawlekanie. Dziurka jest spora, więc pociechy powinny bez problemu poradzić sobie z tym wyzwaniem. Kolejnym zadaniem będzie odpowiednie połączenie materiałów i wybór wzorków, które naszyjemy na naszą podusię.


W przypadku doszywania niektórych elementów np. serduszek, będziemy mogli poćwiczyć szycie  igłą krawiecką. Na tych skrawkach materiału nie ma już wyszczególnionych miejsc na wbicie igły. Teraz czas na nieco trudniejsze zadanie i przećwiczenie swoich umiejętności w praktyce.


Podczas szycia dzieci mają szansę wyrazić swoją kreatywność, a także wyćwiczyć cierpliwość i wytrwałość, niezbędną do osiągnięcia wyznaczonego celu. Bo szycie, chociaż pozornie wygląda na proste, wymaga nie lada skupienia - nietrudno o chwilę nieuwagi i poplątanie ściegu.


Zestawy kreatywne rozwijają zdolności manualne u dzieci, uczą twórczego myślenia, potrafią zająć też pociechy na wiele godzin. 


Fabryka Poduszek, to wyjątkowo udany zestaw, który pozwoli dziecku na SAMODZIELNE uszycie wymarzonej poduchy. Wystarczy, że rodzic pokaże w jaki sposób nawlekać igłę i jak połączyć materiały, aby szycie szło sprawnie i gładko. Później interwencja rodzica jest zbyteczna, a pociecha czuje satysfakcję, bo tworzy prawdziwe rękodzieło.









Zdecydowanie polecamy!!!

Gra wkrótce będzie dostępna w sieci Auchan
Nauka nigdy nie była tak prosta! Seria SQula od Wydawnictwa Granna.

Nauka nigdy nie była tak prosta! Seria SQula od Wydawnictwa Granna.


Pomoce dydaktyczne w formie gier planszowych, to atrakcyjny sposób na przekazanie dzieciom wiedzy z zakresu geografii, ortografii czy też matematyki. Zarówno w domu jak i szkole, latorośle chętnie sięgają po tego typu rozwiązania - gry umożliwiają sprawdzenie swojej wiedzy i uzupełnienie ewentualnych braków. Jak wiadomo - nauka poprzez zabawę świetnie się sprawdza. Dzieci znacznie szybciej przyswajają nowe wiadomości, relaksują się i uczą pracy zespołowej. Jest tu miejsce na zdrową rywalizację, ale w czasie gry tak naprawdę nie czuć presji. W tym wypadku liczy się dobra zabawa!

Dzisiaj przedstawię trzy tytuły z serii SQula:
  • Zabawy z ortografią (klasa 1-2)
  • Wyzwania matematyczne (klasa 3-4)
  • Wyprawy z geografią (klasa  5-6)



Zabawy z ortografią (klasa 1-2)


W tej grze skupimy się na nauce pisowni oraz prawidłowej wymowie wyrazów. W pudełku znajdziemy zestaw kart, które w przystępny sposób przekażą dzieciom najważniejszą wiedzę dotyczącą zasad ortografii. Na kartach z wyrazami znajdują się bowiem nie tylko słowa, które należy odpowiednio uzupełnić, ale także porady dotyczące pisowni. Np. "Ó" piszemy w zakończeniach rzeczowników: - ów, - ówna, - ówka oraz kiedy wymienia się na "e" w wyrazach pokrewnych. "U" piszemy w zakończeniach: - aur, - uar.


Zasady gry: Karty dzielimy na dwie części - wyrazy oraz literki. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje trzy karty z literkami. Pierwszy zawodnik kładzie na stole kartę z wyrazami, a następnie usiłuje uzupełnić brakującą literkę przy pomocy swoich kart. 



Po uzupełnieniu wyrazu, sprawdzamy czy udzieliliśmy prawidłowej odpowiedzi. Karta kontrolna  pomoże nam uzyskać rozwiązanie zadania.


Jeżeli żadna z naszych literek nie pozwala na uzupełnienie wyrazu, to wymieniamy jedną z naszych kart.


W czasie gry możemy też korzystać z dodatkowej atrakcji, jaką są polecenia widniejące na karcie:

  • Podglądam!
  • Twoja kolej!
  • Uwaga!
  • Podbieram kartę z literką!



Wygrywa osoba, która zdobędzie największą ilość kart.


W czasie gry dziecko wykorzystuje pamięć wzrokową, która w późniejszym czasie zaowocuje wyrobieniem biegłości ortograficznej.



Wyzwania matematyczne (klasa 3-4)


Ta wyjątkowa pozycja pozwoli dzieciom podszkolić się w zakresie szacowania i liczenia. Pociechy nauczą się poprawnie zaokrąglać liczby, a także szybko i sprawnie kalkulować większe sumy. Ta wiedza nie tylko jest niezbędna w szkole, ale przyda się także w codziennym życiu.


W grze znajdziemy olbrzymią liczbę kart z zadaniami, które są odpowiednio podzielone: na klasę 3 i 4. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje 3 karty z odpowiedziami: A, B i C. Następnie odwracamy kartę z zadaniem i czytamy pytanie na głos. Gracze starają się jak najszybciej udzielić prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie.


Odczytujący pytanie obserwuje, kto jako ostatni odkłada swoją kartę. Ta osoba nie zdobywa punktu. Pozostali gracze pokazują karty z udzielonymi odpowiedziami. Prowadzący grę sprawdza na karcie kontrolnej, która odpowiedź jest poprawna i zapisuje punkty: 1 punkt za dobrą odpowiedź, 0 punktów za błędną odpowiedź, oraz 0 punktów dla osoby, która jako ostatnia wyłożyła swoją kartę.


Gra kończy się w momencie, gdy któryś z uczestników zabawy zdobędzie 5 punktów lub gdy skończą się karty z pytaniami.

Nauka zaokrąglania jest niezwykle istotna nie tylko w przypadku liczenia większych kwot, ale także przydaje się w pomiarach wielkości fizycznych i chemicznych. Pozostałe ćwiczenia z całą pewnością pomogą dziecku nie tylko opanować szybkie liczenie, ale także pokażą dziecku jak zastosować je w praktyce.



Wyprawy z geografią (klasa 5-6)


Kolejna wyjątkowa gra z serii SQula, zaskoczy nas świetnie opracowanymi kartami. Na każdej z nich znajdziemy podstawowe informacje na temat danego państwa, a także drobną ciekawostkę, która pozwala odkryć zwyczaje i tradycje ich mieszkańców.


W pudełku znajdziemy także siedem dodatkowych kart z mapami, które pozwolą odkryć, gdzie znajduje się dane państwo. 


Celem gry jest zebranie kompletu czterech kart (tzw. kwartetów). Aby to osiągnąć będziemy musieli wykazać się nie lada przebiegłością, spostrzegawczością oraz umiejętnym zadawaniem pytań.


Wszystkie karty rozdajemy pomiędzy graczy (może wypaść tak, że któryś z zawodników będzie miał więcej kart niż pozostali). Grę rozpoczyna najmłodszy uczestnik zabawy. Wybiera jednego z graczy i pyta o kartę, której brakuje w jego zbiorze. Pytanie może brzmieć następująco:
- Czy masz katę: Francja z kwartetu Europa Zachodnia?
Jeżeli gracz posiada w swojej talii daną kartę, musi ją oddać graczowi, który zadał odpowiednio skonstruowane pytanie. Gra toczy się dalej - dopóki gracz nie popełni skuchy (zapyta o kartę, której dana osoba nie ma w swoich zbiorach), wtedy kolej przechodzi na gracza, który był pytany jako ostatni.


Jeżeli uda nam się uzbierać komplet kart, krzyczymy: Kwartet! Gra toczy się jednak aż do momentu, gdy uda nam się skompletować wszystkie zbiory. Uwaga! W grze występują dwa superkwartety składające się z pięciu kart: Azja i Europa Zachodnia. Tak więc na koniec gry zostaną dwie dodatkowe karty, za które będziemy musieli odjąć punkty (po jednym odjętym punkcie za każdą felerną kartę). Każda karta należąca do zrealizowanego kwartetu zapewnia nam jeden punkt zwycięstwa. Oczywiście wygrywa osoba, która tych punktów zbierze najwięcej.



Za wsparcie w realizacji wyzwania, a także wszystkie materiały informacyjne oraz gry, przeznaczone do recenzji, dziękuję Wydawnictwu Granna.

Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK




Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger