Piktogramy - Bajki obrazkowe i Pierwsze słowa. Recenzja.

Piktogramy - Bajki obrazkowe i Pierwsze słowa. Recenzja.

"Czytanie rozwija rozum młodzieży, odmładza charakter starca, uszlachetnia w chwilach pomyślności, daje pomoc i pocieszenie w przeciwnościach."
Cicero

   Leżymy wygodnie na łóżku i wspólnie czytamy książkę. Dzieci jak zwykle chłoną treść i są tak zaabsorbowane, że świat zewnętrzny przestał dla nich istnieć. Postanawiam to wykorzystać - w końcu nie mogę uchodzić za zbyt poważną osobę. Kiedy natrafiam na kwestię wilka, wydaję głośny skowyt. Sztuczka się udała - Rafał spłoszony spada z łóżka, ale w porę go obejmuję, amortyzując upadek. Ola kuli się ze śmiechu. Ciężko powrócić do lektury - co uda mi się przeczytać fragment książki, dzieci zanoszą się śmiechem, rzucając mi uważne spojrzenia. Czekają, aż znowu wzniosę jakiś dziwny okrzyk. 





   Bajki obrazkowe Wydawnictwa Wilga, to książka , która pozwala nam cieszyć się lekturą czytaną zarówno przez dziecko jak i rodzica. Chyba nic tak nie zbliża, jak wspólne czytanie książek - możemy wcisnąć się na kanapę i przytuleni oddać przyjemności, jaką jest odkrywanie nowego, fascynującego świata. Czytanie także wycisza (pod warunkiem, że nie usiłujemy rozbawić dziecko dodatkowymi upiększeniami lektury), a ciche i monotonne - usypia.
   Bajki obrazkowe zostały przygotowane z myślą o czynnym udziale dzieci podczas lektury. Na pierwszej stronie zapoznamy się z podstawowymi obrazkami - i ich opisem. To tak na wszelki wypadek - żeby pociecha nie mówiła nocnik na widok czepka, bądź kretowiska na widok czekoladek. Kiedy już zapoznamy się z wstępnymi informacjami, przystępujemy do zabawy. Dziecko "odczytuje" obrazek, a rodzic (bądź inna osoba wprawiona w czytaniu dziecięcej literatury) - tekst pisany. Zadanie wydaje się proste, ale należy pamiętać, że obrazki należy odpowiednio odmieniać. Jest to doskonałe ćwiczenia, które pomaga utrwalić użycie form fleksyjnych.








   W książce znajdziemy pięć, rymowanych bajek:
- Czerwony Kapturek
- Jaś i Małgosia
- Trzy małe świnki
- Królewna Śnieżka
- Mała Syrenka

Tytuł:Piktogramy. Bajki obrazkowe
Seria:Piktogramy
Autor:Kozłowska Urszula
Wydawnictwo:Wydawnictwo Wilga



   Piktogramy - pierwsze słowa, to książka, z której nie tylko możemy uczyć pociechę pierwszych słów, ale także zacząć oswajać ją z językiem angielskim. Ola z ogromną radością zaczęła przeglądać słownik obrazkowy sprawdzając, które ze słówek zdążyła już opanować, a które słyszy po raz pierwszy. Trzeba przyznać, że nauka języków obcych idzie jej doskonale i od następnego roku będzie uczęszczała ( z własnej, nieprzymuszonej woli) na język angielski i niemiecki.
   Książeczka zawiera bardzo dużo cennych zwrotów używanych na co dzień np. Dzień dobry! Smacznego! Lubię... Słownik podzielony jest na odpowiednie kategorie tematyczne. Barwne obrazki i wyraźnie zapisana treść (w języku polskim i angielskim) przykuwa uwagę i pozwala na szybkie przyswajanie poszczególnych słówek. Jak wiadomo - wczesna edukacja językowa otwiera dziecięce umysły i daje niesamowite efekty, które będę dodatkowo punktować w przyszłości.

Tytuł:Piktogramy. Pierwsze słowa. First words
Seria:Piktogramy
Autor:Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo:Wydawnictwo Wilga






















Za przesłanie materiałów do recenzji dziękuję Wydawnictwu Wilga.


Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK
Gigamon - nowość! Recenzja gry.

Gigamon - nowość! Recenzja gry.

Dzisiaj mam okazję zaprezentować świetną grę, w którą z powodzeniem mogą grać dzieci w rozbieżnym wieku. Zasady są banalnie proste, a gra niesie mnóstwo radości i...małą nutę goryczy w postaci złośliwych zagrań.

Jeżeli chcesz trafić do potężnej Gildii Czarodziejów, musisz opanować niezwykle istotną umiejętność: przywoływanie Gigamonów. Choć zadanie brzmi złowieszczo, to przygotuj się na mnóstwo... dobrej zabawy.


Oto nasze Gigamony - rodzinka dość pocieszna, składająca się z niezwykłych istot, obdarzonych wyjątkowymi talentami. 


A oto kafelki przedstawiające Elemony - psotne duszki, które musimy gromadzić podczas naszej rozgrywki. 


Kafelki dokładnie tasujemy i dziewięć z nich rozkładamy na stole. Początki gry bardzo przypominają memory: losujemy dwie wybrane płytki i sprawdzamy, czy udało nam się odszukać takie same Elemony. Istotną zmianą są jednak wyjątkowe właściwości przypisane do poszczególnych duszków.







W przypadku, gdy uda nam się wylosować dwa Electromony, mamy dodatkowy ruch.



W przypadku, gdy wylosujemy Polymona, każdy wylosowany kafelek (bez względu na rodzaj duszka) możemy zabrać.





W przypadku, gdy wylosujemy dwa Floramony, otrzymujemy dodatkowy kafelek z naszego stosiku.




W przypadku, gdy wylosujemy dwa Pyromony, możemy "spalić" jeden dowolny kafelek ze stosu przeciwnika.




W przypadku, gdy wylosujemy dwa Aeromony, możemy wymienić dowolny kafelek z pośród naszego zbioru, na Elemona ze stosu przeciwnika.

W przypadku wylosowania dwóch Geomonów,  otrzymujemy żeton przedstawiający kamień. Dzięki niemu możemy przykryć dowolnie wybrany kafelek na naszej planszy, automatycznie blokując przeciwnikowi możliwość zabrania kafelka.





W przypadku wylosowania dwóch Hydromonów, otrzymujemy możliwość podejrzenia czterech dowolnych kafelków znajdujących się na planszy (przeciwnik w tym czasie zamyka oczy).

Trzy identyczne Elemony zamieniamy na jednego, dużego Gigamona. 
Aby wygrać, musimy stać się posiadaczami trzech Gigamonów.

Gra przewidziana jest dla dzieci od 5 roku życia. Rafałek jednak ma 3,5 roku i doskonale daje sobie radę w grze. Fakt - czasem wpada w dziwny trans i uporczywie podnosi wciąż ten sam kafelek, ale zdarza mu się to tylko wtedy, gdy jest przemęczony. Spokojnie więc może rywalizować ze straszą siostrą - i oboje czerpią przyjemność z rozgrywki. 
Aby wygrać, musimy jednak opanować kilka umiejętności, które mogą uchodzić za negatywne interakcje. Jak dla mnie, to takie drobne złośliwości, ale Ola źle je znosi. Natomiast Rafała tego typu zagrania bawią (nastawienie zależy więc przede wszystkim od charakteru i dojrzałości dziecka).

  • spalanie kafelka - staramy się zabrać przeciwnikowi tego Elemona, który jest "bliższy przemianie"
  • blokowanie kamieniem Elemonów - kafelki blokujemy zawsze mając na uwadze zasoby gracza
  • odbieranie Gigamonów - w przypadku, gdy uzbieramy odpowiednią ilość Elemonów, a przeciwnik jest w jego posiadaniu - zostaje mu odebrany.
  • wymiana Elemonów - tutaj także przeprowadzamy wymianę w taki sposób, aby przeciwnik nie odniósł korzyści (np. podczas wymiany nie zyskał możliwości odebrania Gigamona).
 Tak jak widać, w grze można przeciwnikowi nieźle napsocić. Pomimo tego, gra cieszy się w naszym domu dużą popularnością - chętne po nią sięgamy, bo nie tylko poprawia pamięć i koncentrację, ale także wprowadza ważne elementy taktyki i planowania. 




























Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK

Więcej ciekawych gier możesz zobaczyć na stronie akcji Grajmy!


Lotto i Memo - Granna. Gry dla najmłodszych - recenzja.

Lotto i Memo - Granna. Gry dla najmłodszych - recenzja.

Dzisiaj mam okazję zaprezentować planszówki stworzone z myślą o najmłodszych graczach.
Warto się w nie zaopatrzyć, gdy postanowimy przybliżyć naszym dzieciom świat gier planszowych.



Lotto - dom

Lotto, to popularna gra oparta na losowaniu obrazków i odszukiwaniu ich na odpowiednich planszach. Uczy spostrzegawczości, koncentracji, ale także bardzo wzbogaca zasób słownictwa. Poza standardową rozgrywką, można je wykorzystać do np. tworzenia własnych historyjek. Takie zabawy nie tylko urozmaicają grę, ale także pobudzają dziecięcą wyobraźnię.

W pudełku znajdziemy cztery tekturowe plansze (bardzo solidnie wykonane) oraz 24 obrazki, przedstawiające przedmioty, które można znaleźć w domu.
Naszym zadaniem jest losowanie obrazków i odnajdywanie ich na poszczególnych planszach.
Przed przystąpieniem do gry obrazki dokładnie mieszamy, a plansze rozdzielamy pomiędzy graczy, Wygrywa osoba, która jako pierwsza odkryje wszystkie elementy ze swojego obrazka.















Memo - zabawki

Memory to gra, która w przyjemny sposób rozwija pamięć - zabawa w pierwszych latach życia dziecka punktuje w przyszłości. Ola uwielbiała tego typu gry (i nadal bardzo chętnie po nie sięga). W tej chwili ma tak dobrze rozwiniętą pamięć, że bardzo trudno z nią wygrać w gry tego typu. Ponad to z łatwością przyswaja sobie nowe słówka z języków obcych, co jak podejrzewam, jest rezultatem naszych zabaw z grami planszowymi.

Memo - zabawki, to gra, która składa się z 24 kafelków. Jak sama nazwa wskazuje, obrazki przedstawiają ulubione, dziecięce zabawki. Każdy kafelek ma parę - a naszym zadaniem jest wymieszanie wszystkich elementów i odszukiwanie takich samych ilustracji. Wygrywa osoba, która uzbiera jak najwięcej kafelków.





Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK

Więcej ciekawych gier możesz zobaczyć na stronie akcji Grajmy!





"Takie małe, takie duże" - Pudełko z czterema książkami - recenzja i konkurs!

"Takie małe, takie duże" - Pudełko z czterema książkami - recenzja i konkurs!

W dzisiejszym wpisie czeka Was nie lada niespodzianka - Wydawnictwo Wilga postanowiło nadesłać kolejne książki przeznaczone dla naszych czytelników. Tym razem do wygrania będzie wyjątkowy pakiet dla najmłodszych pociech. Zapraszam do zapoznania się z recenzją oraz udziału w konkursie. 
   
      Książki w życiu dziecka odgrywają niesamowicie ważną rolą - zapewne nie muszę przytaczać licznych przykładów ich walorów edukacyjnych. Bardzo mnie cieszy, że na rynku pojawiło się mnóstwo pozycji stworzonych z myślą o najmłodszych czytelnikach. 

Dzisiaj mam okazję zaprezentować wyjątkowy pakiet, który składa się z czterech książeczek. 


Książeczki ukryte są w bajecznie kolorowym (i dziecioodpornym) pudełku. 
Z pewnością ładne i ciekawe opakowanie, będzie zachętą do utrzymywania porządku.


Nasze lektury dzielą się na cztery kategorie:

  • takie długie
  • takie duże
  • takie wysokie
  • takie małe


Tematyka - idealna dla smyka. Dzięki odpowiednio posegregowanym treściom, dziecko błyskawicznie przyswoi sobie przymiotniki. W końcu sam widok książeczki pomaga w zrozumieniu, jaka cecha w danej lekturze dominuje. 


Mała książeczka i małe treści - za to jaka stymulacja. Pociecha może cieszyć oko pięknymi ilustracjami, nauczy się nowych nazw i określeń, a także uporządkuje wiedzę o dotychczasowych odkryciach. 


Wspólne odkrywanie tajemnic zawartych w książkach, może być fascynującym doświadczeniem zarówno dla dzieci jak i rodziców.



Tytuł:Takie małe, takie duże. Pudełko z 4 książeczkami
Autor:Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo:Wydawnictwo Wilga

KONKURS

Ta jak już wspomniałam, wydawnictwo Wilga postanowiło nadesłać kolejne książki, które trafią do Naszych czytelników. Tym razem proszę o zamieszczanie odpowiedzi pod postem konkursowym na blogu. 

A przed nami proste i przyjemne zadanie konkursowe: Napisz, która z książek z serii "Przesuń paluszkiem" przypadła Ci najbardziej do gustu.
Recenzja książeczek z serii "Przesuń paluszkiem" znajduje się TUTAJ. Wystarczy wybrać którąś z pozycji i krótko uzasadnić swój wybór.

Konkurs trwa do 30.04.2017r do godziny 23:59. 

A do wygrania pakiet czterech książeczek "Takie małe, takie duże" oraz książka "W lesie wróżek".


Za przesłanie materiałów do recenzji dziękuję Wydawnictwu Wilga.


Recenzja bierze udział w tegorocznym wyzwaniu "77 recenzji gier, 77 recenzji książek i 7 konkursów".  Więcej informacji o wyzwaniu znajdziecie tutaj: KLIK
Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger