UNO - gra z 1971 roku znowu modna!

UNO - gra z 1971 roku znowu modna!

   W placówce, do której uczęszczają dzieci, dość popularnym sposobem spędzania wolnego czasu jest granie w planszówki. Podziwiam opiekunów, którzy nie dość, że ogarniają pokaźną gromadkę dzieci, to jeszcze znajdują w sobie entuzjazm, aby tłumaczyć im (nieraz) skomplikowane reguły gier. Dzisiaj przedstawiam Wa karciankę, którą Ola odkryła właśnie na szkolnej świetlicy.

UNO to bardzo prosta gra, w której dużą rolę odgrywa losowość. Jest więc idealna jako gra familijna, bo mniej więcej taką samą możliwość wygranej ma rodzic jak i dziecko. Oczywiście - przydają się małe zdolności taktyczne, ale wystarczą takie na poziomie siedmioletniego dziecka. 




A oto króciutkie zasady gry:
- karty tasujemy i rozdajemy każdemu graczowi po 7 kart
- jedną kartę zostawiamy na wierzchu i rozpoczynamy grę, wykładając odpowiednie karty według koloru bądź pasującej liczby
- przykładowo na stole leży czerwona jedynka. Możemy zejść ze wszystkich jedynek, bądź wyłożyć dowolną, czerwoną kartę i pasujące do niej elementy (np. czerwone siódemki). 
- w talii występują karty specjalne, które umożliwiają:
~ zmianę kolejki
~ dorzucenie przeciwnikowi 2 bądź 4 kart
~ zablokowanie przeciwnika
~ zmianę koloru przed wyłożeniem swojej karty
~ w niektórych taliach można znaleźć kartę, która umożliwia wymianę swoich kart z dowolnie wybranym przeciwnikiem



  W przypadku, gdy nie możemy wykonać ruchu - dobieramy karty tak długo, aż wylosujemy właściwą. Oczywiście naszym zadaniem będzie jak najszybsze pozbycie się kart.



Co ciekawe, gra stała się tak popularna, że można w nią grać na smartfonach czy też konsolach... My jednak pozostaniemy przy standardowej wersji :-)







Wracamy - i gramy! Czyli powrót na bloga po dłuższej nieobecności.

Wracamy - i gramy! Czyli powrót na bloga po dłuższej nieobecności.

   Na blogu panowała niemal roczna cisza... Za dużo zleceń i pracy - sporo stresu i niespodziewanych wypadków. Oczywiście - ten rok obfitował w zakup nowych gier planszowych (które za nowość wcale już nie uchodzą) i książek, które doszczętnie nas pochłonęły. Zmienił się też gust dzieci... 
   Teraz po wejściu do pokoju, wita nas wielki napis: Przed wejściem wypij mleko! Czyli jak wiadomo, moja ośmioletnia córka i pięcioletni syn zakochali się w książkach autorstwa Brandona Mulla. Mamy więc za sobą Baśniobór, Wojnę Cukierkową, Pięć Królestw i Smoczą Straż (a właściwie, to z niecierpliwością czekamy na kolejną część). Za nami też przerażająca noc kupały i rzucanie kamieniami w najady pływające w pobliskim stawie. Tak... Daliśmy się wciągnąć w literaturę młodzieżową i nie ukrywam, że był to krok w dobrą stronę. Co jakiś czas w nasze ręce wpadają lektury i lżejsze powieści, ale Ola uparcie sięga po serię Spirit Animals (ciekawe, czy da radę napisać recenzję, bo nie ukrywam - nie dałam rady przebrnąć przez to arcydzieło). 
   Zapowiada się ciekawy rok - i mam nadzieję, że blog ożyje wraz z nadejściem pierwszych ciepłych, wiosennych dni.





Kucharz - nowość od Wydawnictwa Zielona Sowa!

Kucharz - nowość od Wydawnictwa Zielona Sowa!

Kolejna propozycja od Wydawnictwa Zielona Sowa zachwyca smakowitym wykonaniem. Nasycone kolory aż zachęcają do sięgnięcia po planszówkę i rozegrania partyjki. A apetyt rośnie... w miarę grania.

Kucharz, to prosta i zarazem niezwykle urzekająca gra rodzinna. Mamy aż trzy warianty gry! Dodatkowo możemy samodzielnie ustalać podstawowe reguły i dzięki nim, nieco podnosić poziom trudności.


W wariancie pierwszym wcielamy się w postać kucharza. Naszym zadaniem będzie przygotowanie trzech losowo wybranych potraw. W grze znajduje się aż 20 podstawowych przepisów - każdy składa się z trzech składników. Żetony przedstawiające produkty układamy według rysunków znajdujących się na planszy, a składniki dobieramy według pola, na którym się znajdujemy.
  • niebieskie pola - nabiał i jaja
  • żółte pola - produkty zbożowe
  • zielone pola - warzywa
  • pomarańczowe pola - owoce
  • różowe pola - mięso
  • pola z czapką kucharza - dowolny produkt



 Wygrywa oczywiście osoba, która jako pierwsza skomponuje wszystkie potrawy. W wariancie trudniejszym możemy sięgnąć po większą liczbę przepisów, bądź zmienić zasadę poruszania się pionkiem po planszy - i ruszać zarówno do przodu jak i do tyłu, tym samym zwiększając szansę na szybsze zgromadzenie odpowiednich składników.


W drugim wariancie gry musimy wykazać się spostrzegawczością i umiejętnością szybkiego zapamiętywania. Sięgamy po specjalne, dodatkowe karty zaginionych składników. Na każdej z nich widnieje pięć niezbędnych produktów do przygotowania potrawy. Wszystkie żetony dokładnie tasujemy i układamy z rzędach. Naszym zadaniem będzie odkrywanie żetonów i poszukiwanie tych, które są niezbędne do przygotowania potraw. Wygrywa oczywiście osoba, która jako pierwsza zgromadzi niezbędne produkty.



Trzeci wariant gry, to szalony wyścig! Planszę odwracamy na drugą stronę i rozpoczynamy kuchenną gonitwę! Po drodze czekają na nas różne ułatwienia jak i przeszkody, które potrafią nieźle namieszać...


Gra sprawia dzieciom niemałą frajdę. Ponad to dzięki profesjonalnie wykonanym elementom, dzieci szybko uczą się nazw produktów spożywczych, a także potrafią odpowiednio je sklasyfikować. Karty z przepisami zachęcają pociechy do przyłączenia się do wspólnego, rodzinnego gotowania. Grę zdecydowanie polecam!












Więcej ciekawych gier możesz zobaczyć na stronie akcji Grajmy!




Emi i Tajny Klub Superdziewczyn - Wielka Księga Przygód 2.

Emi i Tajny Klub Superdziewczyn - Wielka Księga Przygód 2.

Tydzień Sportu całkowicie zawładnął członkami Klubu Superdziewczyn (i jednego Superchłopaka). Dodatkowe zajęcia, problemy ze skompletowaniem składu drużyny i obowiązki szkolne powodują, że Tajny Klub funkcjonuje coraz gorzej. W dodatku w szkole pojawia się nowa uczennica, która wprowadza duże zmiany w życiu uczniów. Przyjaźń Emi i Anieli zostaje wystawiona na próbę. Na całe szczęście w sprawę angażuje się cały Klub i powstaje nowa, tajna Misja Przyjaźni. Czy uda się jednak pogodzić dziewczyny? 

Emi po raz kolejny mnie nie zawiodła - tym razem autorka książki porusza zagadnienia tolerancji. A robi to w sposób lekki i przystępny, dzięki czemu dzieci jak zwykle chłoną treść, jednocześnie przyswajając najważniejsze wartości. Powieść naszpikowana jest wspaniałymi inspiracjami zarówno dla dzieci, rodziców jak i nauczycieli. Gdy człowiek oderwie się w końcu od książki, jest pełen optymizmu i pomysłów na resztę dnia. Gwarantuję, że seria "Emi i Tajny Klub Superdziewczyn" to dobry wybór literatury dla Waszego dziecka.

Tytuł:Emi i Tajny Klub Superdziewczyn. Wielka księga przygód 2
Seria:Emi i Tajny Klub Superdziewczyn
Autor:Mielech Agnieszka
Wydawnictwo:Wydawnictwo Wilga





 

Pytaki - odkryj swoją rodzinę... na nowo.

Pytaki - odkryj swoją rodzinę... na nowo.

Zarówno Ola jak i Rafał są niezwykle gadatliwi. Kiedy wracają ze szkoły, bardzo często dochodzi między nimi do spięć - przekrzykują się, bo każde z nich chce mi przekazać jakieś nowinki. Ale w czasie rozmów pomijają najistotniejsze kwestie. Pytaki, to gra, która pozwala w swobodny sposób poruszyć nieco bardziej osobiste tematy.




  • Polski pomysł
  • Polska produkcja
  • Polscy twórcy
  • Polskie wydawnictwo
Kochamy Polskie produkty i z ogromną dumą prezentujemy Genialną planszówkę, która będzie wspaniałą pomocą dydaktyczną. Dzięki niej poprawimy kontakty w naszej rodzinie, poznamy bliżej swoje potrzeby i oczekiwania, a także zażegnamy nie jeden konflikt. 




Cena gry waha się w granicach 90zł - nie jest to mała kwota, ale gra warta jest zakupu. W pudełku znajdziemy niezwykle trwałe i porządnie wykonane elementy, które (zapewniam) posłużą nam naprawdę długo.


W czasie gry będziemy odpowiadać na różnego rodzaju pytania - niektóre z nich pozwolą nam poznać bliżej emocje, które towarzyszą nam na co dzień, bądź w określonych sytuacjach. Dzieci w wieku 2-6 lat dopiero uczą się rozpoznawać emocje, a także starają się nad nimi w jakimś stopniu zapanować. Tak więc karty uczuć będą doskonałym elementem edukacyjnych dla młodszych pociech. Oczywiście, w przypadku starszych dzieci warto porozmawiać na temat gniewu, zazdrości czy też strachu. Być może dziecko stresuje się przed sprawdzianem, boi się kolegi ze starszej klasy, albo zazdrości rówieśnikom telefonu. Gra w delikatny sposób potrafi poruszyć trudne tematy, których dziecko na co dzień unika.


Liczne żetony z pytaniami pozwolą nam dokładniej poznać naszą rodzinę. Zaskoczyło mnie, że dzieci tak mało wiedzą na temat pracy ich taty. No cóż? Chyba robił w dziesięciu branżach i na każdym stanowisku czerpał niemałą satysfakcję w wykonywanej roboty. Synek wychodził z założenia, że można mieć tylko jeden zawód. Teraz chce być kucharzem, operatorem koparki, listonoszem, kierowcą i mechanikiem samochodowym :-)


Zapewne każdy z Was zdaje sobie sprawę, że po kilku rundach gra zacznie robić się monotonna, a pytania będą się powtarzały. Nie sądzę jednak, aby to była wada gry - na jakiś czas ją chowamy, aby potem móc ponownie do niej wrócić i odkryć zmiany, jakie w nas zaszły. Być może ulubioną potrawą córki nie jest spaghetti a pierogi, a synek z największym sentymentem nie wspomina pobytu w czterogwiazdkowym hotelu, a pod namiotem. Jak widzicie, do gry dołączony jest specjalny notesik, który pozwala nam na zapisanie naszych odpowiedzi. Za kilka lat będzie wspaniałą pamiątką.


Gra zbliża ludzi, pozwala dostrzec potrzeby innych osób. Dzięki niej możemy spojrzeć na świat oczami naszych dzieci. Jest bardzo wartościowym nabytkiem - i chyba jedną z najlepszych gier rodzinnych, jakie mam w swojej kolekcji. 


Grę zdecydowanie polecamy!




Więcej ciekawych gier możesz zobaczyć na stronie akcji Grajmy!




Konkurs - do wygrania zestaw Kieszonkowców od Kapitana Nauki!

Konkurs - do wygrania zestaw Kieszonkowców od Kapitana Nauki!

Długo zastanawiałam się, w jaki sposób zorganizować konkurs na naszym blogu. W końcu postanowiłam zdać się na Wasze zdolności matematyczne i odrobinę szczęścia. 

Zasady naszego wiosennego konkursu:

  • było by miło, gdybyś polubił profil nasz: KLIK oraz sponsora nagród: KLIK a także udostępnił post konkursowy 
  • a teraz pogłówkuj nieco i pod postem konkursowym zamieść informację: Ile puzzli znajduje się w szklanym słoju?
  • wygrywa osoba, która będzie najbliżej poprawnej odpowiedzi (może, że znajdzie się czytelnik, który bezbłędnie oszacuje liczbę puzzli).
  • konkurs trwa od 13.04.2018r - 22.04.2018r.
  • ogłoszenie wyników pojawi się w ciągu trzech dni od zakończenia konkursu
  • do wygrania zestaw trzech Kieszonkowców od Kapitana Nauki





Copyright © 2014 Zdolne Dzieci , Blogger